Головна | Реєстрація | Вхід | RSSП`ятниця, 26.04.2024, 01:48

ШКОЛА І-ІІІ СТУПЕНІВ №199 м.Києва

Меню сайту
Категорії розділу
Новини [0]
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Методичні розробки вчителів


 

           

Методична розробка

вчителя початкових класів

Стаднік Олени Василівни

 

Розвиток пізнавальної активності молодших школярів шляхом парної та групової роботи на уроках української мови

 

 

 

 

Структура методичної розробки

1.Інтерактивні технології кооперативного навчання: робота в парах і групах.

2. Методична розробка уроку.

    Тема: Слово. Лексичне значення слова.  2 клас.

3.Методична скриня. 

   

Інтерактивні технології кооперативного навчання: робота в парах і групах.

     Досить тривалий час пріоритетними в освітньому процесі являються такі інтерактивні методи навчання, коли навчальний процес відбувається за умови постійної активної взаємодії учнів. Сюди слід віднести групову форму навчальної діяльності та роботу в парі.

     Форма організації навчання в малих групах належить до технології кооперативного навчання, де кожен учень бере участь у кооперативній творчості при виконанні загального завдання групи. Така співпраця створює умови, коли слабкі учні можуть скористатися допомогою середніх та сильних, а сильні знаходять задоволення від допомоги іншим, відчуваючи при цьому власну вагомість.      

     На початкових етапах навчання учнів роботі у малих групах особливо ефективна технологія роботи в парах. ЇЇ можна використовувати на етапах засвоєння, закріплення та перевірки знань. За умов проведення парної роботи всі діти в класі отримують можливість висловлюватись, обмінюватись ідеями. Співпраця в парах готує учнів до подальшої роботи в групах.

     Учитель керує роботою учнів через завдання, які він пропонує групі. Учитель і учні є рівноправними суб’єктами навчальної діяльності і їхні стосунки набувають характеру співробітництва та співтворчості.

     Динамічні груми можуть бути організованими за наступними принципами.

  Групи «за бажанням» — учасники самі вибирають тих, з ким би вони хотіли працювати, об’єднуються за взаємним вибором.

  Група, сформована «лідером», — учитель призначає лідерів, які формують свої групи.

  «Випадкова група» — формується за принципом випадковості (наприклад, діти, які сидять поруч, об’єднуються в групу).

   Група, сформована вчителем, — група формується вчителем відповідно до мети групової роботи (наприклад, може застосовуватись для диференційованого навчання).

     Вчителю необхідно продумувати склад кожної групи, враховуючи побажання учнів. До групи мають входити сильніші й слабші школярі. Бажано, порадившись з учнями, визначити конкретного лідера, який би узагальнював і оцінював діяльність групи, пояснював хід виконання роботи решті учнів. Варто час від часу міняти учасників пари чи групи, їхніх лідерів.

    Робота у невеликих групах дає можливість учням

стати ініціаторами розмови,

безпосередньо вести бесіду,

практикувати надання чомусь значення,

вести обмін думками та

грати такі ролі, які в інших умовах були б неможливі.

    Ще однією важливою перевагою групової роботи є безпека невеликої групи, де кожний не такий помітний для усіх, не такий вразливий на критику чи незгоду думок.

      Під час роботи у малих групах мовчазні учні стають активними учасниками навчального процесу, хоча рідко брали участь у праці цілим класом. Така невелика група перетворюється на малу учнівську спільноту, у якій всі співпрацюють, щоб досягти спільних цілей.

       Групова робота сприяє розвиткові відповідальності та самостійності учнів. Вона майже рівномірно розподіляє відповідальність за свої дії та результати на кожного члена групи. У невеликій групі важко «сховатися». Кожен учень знає, що від виконаної його частки роботи залежить результат всього завдання.

      Важливі умови:

створення позитивного настрою до навчання,

відчуття позитивної атмосфери у колективі для здійснення спільної мети,

можливість висловлювати свою думку та вислуховувати товаришів,

учитель - це друг, порадник, старший товариш.

     Групова навчальна діяльність учнів на уроках має значні переваги порівняно з іншими методами, адже вона

допомагає створювати на уроці умови для формування позитивної мотивації навчання школярів;

дає можливість здійснювати диференціацію навчання;

сприяє виробленню вмінь співпрацювати з іншими учнями;

забезпечує високу активність усіх учнів;

реалізує їхнє природне прагнення до спілкування, взаємодопомоги та співпраці;

підвищує результативність навчання та розвиток школярів.

 

Розробка уроку

Тема: Слово. Лексичне значення слова.

Мета: розширити уявлення учнів про слово, лексичне значення слова;

пояснити на прикладах, що слово служить для називання предмета, якості, дії; учити складати та записувати слова та речення каліграфічно;

розвивати зв’язне мовлення учнів;

поповнювати словниковий запас;

виховувати вміння працювати в парі та групі;

виховувати повагу та любов до рідного слова.

Наочність: мультимедійна панель, зошит, картки, зображення тварин, плакати.

 Клас             2

  1. Організаційний момент.

       Створення позитивного психологічного клімату класу.

       Скажи добре слово сусідові по парті, потисни руку, побажай успіху.

  1.  Актуалізація опорних знань

       1. Фонетична розминка

        Спіймай голосний звук у словах дошка, парта, глобус, мапа, плакат.

  2. Каліграфічна хвилинка

  Ж ж жа жу жм Жи

  Жито ожина жоржина

  Житомир Жанна

  Жатка жваво жито жне,

  Жатку жнець не дожене.

  1. Вивчення нового матеріалу

Слова – це назви тих предметів, які людина бачить навколо себе,

ознак та дій цих предметів. Кожне слово має своє лексичне значення.

Добрі слова дарують радість. Погані слова можуть завдати болю, ображають людину.

   1. Робота в групі

Розподілити учнів у групи по 3-4 дитини.

Діти виконують завдання на картках та звітують про результати, вивішуючи виконані завдання на магнітну дошку.

  1. Складіть  речення зі слів, запишіть.
  1. дуба, яскравий, до, підлетів, дятел.
  2. дзьобі, шишку, у, держить.

                 2) Розставте слова в алфавітному порядку, запишіть.

Папуга, горобець, колібрі, журавель.

  1. З’єднай малюнок і слово.

Мяч, сімя ,,, піря.

  1. Сприймання та усвідомлення матеріалу

1.Загадковий диктант.

Робота в парі (використовується мультимедійна панель)

Відгадки до відеозагадок учні записують до зашита. Виконують взаємоперевірку, знаходять те, за що можна похвалити сусіда.

1)Має вуса, пишний хвіст

І негарну звичку:

Спершу добре він поїсть.

Після – миє личко.

(Кіт)

2) В лісі тваринка живе полохлива,

Добра, пухнаста, та дуже ляклива.

Вушка вона притискає свої,

Шурхіт усякий лякає її.

(Заєць)

3) Здивувалась дітвора:

„Це тварина чи гора?

Як же їсть він, як він п’є?”

А для цього хобот є!

(Слон)

Руханка

V.     Узагальнення й систематизація навчального матеріалу

Ми продовжуємо розкривати таємниці рідної мови.

1.Поетична хвилинка

Дзвенить струмочком рідна мова,

Усі слова знайомі в ній.

Але писати кожне слово

У мові правильно зумій.

 

Тут треба так багато знати,

З дитинства правила учить.

На все життя запам’ятати

І мову понад все любить .

 

2.Гра-вікторина «Чарівна скринька»

Оберіть до відгадок доречні характеристика з-поміж слів (учитель демонструє на магнітній дошці зображення тварин та картки зі словами).

Великий, полохливий, домашній, африканський, швидкий, муркотливий.

Усно складіть речення зі словами-відгадками.

3.Дидактична гра «Мовний конверт»

Учні дістають із конверта картки зі словниковими словами, читають їх та записують. При потребі вчитель пояснює лексичне значення слів.

Бадьорий, герой, календар, козацький, насіння, бібліотека.

VІ.     Підбиття підсумків. Рефлексія

  1. Оберіть смайлик, що відповідає вашому настрою в кінці уроку.

2. Які слова запамяталися найбільше?

3. Які види роботи сподобалися найбільше ?

 

 

Вхід на сайт
Пошук
Календар
«  Квітень 2024  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930
Архів записів
Друзі сайту
  • uCoz Community
  • uCoz Manual
  • Video Tutorials
  • Official Template Store
  • Best uCoz Websites

  • Copyright MyCorp © 2024
    uCoz