Статистика |
---|
Онлайн всього: 1 Гостей: 1 Користувачів: 0 |
|
Оцінювання діяльності педагогічних працівників
Критерії оцінювання роботи вчителя
І. Професійний рівень діяльності вчителя
Кваліфікаційні категорії
|
Критерії
|
Спеціаліст другої категорії
|
Спеціаліст першої категорії
|
Спеціаліст вищої категорії
|
1. Знання теоретичних і практичних основ предмета
|
Відповідає загальним ви- могам, що висуваються до вчителя Має глибокі знання зі свого предмета
|
Відповідає вимогам, що ви- суваються до вчителя першої кваліфікаційної категорії. Має глибокі та різнобічні знання зі свого предмета й суміжних дисциплін
|
Відповідає вимогам, що висуваються до вчителя вищої кваліфікаційної категорії. Має глибокі знання зі свого предмета і суміжних дисциплін, які значно перевищують обсяг
програми
|
2. Знання сучасних досягнень у методиці:
|
Слідкує за спеціальною і методичною літературою; . працює за готовими ме- тодиками й програмами навчання; використовує прогресивні ідеї минулого і
сучасності; уміє самостійно
|
Володіє методиками аналізу ' навчально-методичної роботи з предмета; варіює готові, розроблені іншими методики й програми; використовує програми й методики, спря-
мовані на розвиток особистості,
|
Володіє методами науково- дослідницької, експеримен- тальної роботи, використовує в роботі власні оригінальні програми й методики
|
|
розробляти методику
викладання
|
інтелекту вносить у них (у разі
потреби) корективи
|
|
3. Уміння аналі- зувати свою ді- яльність
|
Бачить свої недоліки, прогалини і прорахунки в роботі, але при цьому не завжди здатний встановити причини їхньої появи. Здатний домагатися змін на краще на основі самоаналізу, однак покращення мають нерегулярний характер і поширюються лише на окремі ділянки роботи
|
Виправляє допущені помилки і посилює позитивні моменти у своїй роботі, знаходить ефективні рішення. Усвідомлює необхідність систематичної роботи над собою і активно включається в ті види діяльності, які сприяють формуванню потрібних якостей
|
Прагне і вміє бачити свою діяльність збоку, об'єктивно й неупереджено оцінює та аналізує її, виділяючи сильні і слабкі сторони. Свідомо намічає програму самовдосконалення, її мету, завдання, шляхи реалізації
|
4. Знання нових педагогічних концепцій
|
Знає сучасні технології на- вчання й виховання; володіє набором варіативних методик і педагогічних технологій; здійснює їх вибір і застосовує відповідно до інших умов
|
Уміє демонструвати на практиці високий рівень володіння методиками; володіє однією із сучасних технологій розвиваючого навчання; творчо користується технологіями й програмами
|
Розробляє нові педагогічні технології навчання й вихо- вання, веде роботу з їх апробації, бере участь у дослідницькій, експериментальній діяльності
|
5. Знання теорії педагогіки й ві- кової психології учня
|
"Орієнтується в сучасних психолого-педагогічних концепціях навчання, але рідко застосовує їх у своїй практичній діяльності.
Здатний приймати рішення в типових ситуаціях
|
Вільно орієнтується в сучасних психолого-педагогічних концепціях навчання й ви- ховання, використовує їх як основу у своїй практичній діяльності. Здатний швидко -й підсвідомо обрати оптимальне рішення
|
Користується різними формами психолого-педагогічної діагностики й науково- обґрунтованого прогнозування. Здатний передбачити розвиток подій і прийняти рішення в нестандартних ситуаціях
|
ІІ. Результативність професійної діяльності вчителя.
|
Критерії
|
Спеціаліст другої категорії
|
Спеціаліст першої категорії
|
Спеціаліст вищої категорії
|
1.Володіння способами інди- відуалізації навчання
|
Враховує у стосунках з учнями індивідуальні особливості їхнього розвитку: здійснює диференційований підхід з урахуванням темпів розвитку, нахилів та інтересів, стану здоров'я. Знає методи діагностики рівня інтелектуального й
особистісного розвитку дітей
|
Уміло користується елементами, засобами діагностики і корекції індивідуальних особливостей учнів під час реалізації дифе- ренційованого підходу. Створює умови для розвитку талантів, розумових і фізичних здібностей
|
Сприяє пошуку, відбору і творчому розвитку обдарованих дітей. Уміє тримати в полі зору
«сильних», «слабких» і
«середніх» за рівнем знань учнів; працює за індивідуальними планами з обдарованими і слабкими дітьми
|
2.Уміння активізувати пізнавальну діяль- ність учнів
|
Створює умови, що формують мотив діяльності. Уміє захопити учнів своїм пред- метом, керувати колективною роботою, варіювати різноманітні методи й форми роботи. Стійкий інтерес до навчального предмета і висока пізнавальна активність учнів поєднується з не дуже ґрунтовними знаннями, з
недостатньо сформованими навичками учіння
|
Забезпечує успішне формування системи знань на основі само- управління процесом учіння.
Уміє цікаво подати навчальний матеріал, активізувати учнів, збудивши в них інтерес до осо- бистостей самого предмета; уміло варіює форми і методи навчання. Міцні, ґрунтовні знання учнів поєднуються з ви- сокою пізнавальною активністю і сформованими навичками
|
Забезпечує залучення кожного школяра до процесу активного учіння. Стимулює внутрішню (мислительну) активність, пошу- кову діяльність. Уміє ясно й чітко викласти навчальний матеріал; уважний до рівня знань усіх учнів. Інтерес до навчального предмета в учнів поєднується з міцними знаннями і сформованими навичками
|
3. Робота з роз- витку в учнів загально- навчальних вмінь і навичок
|
Прагне до формування навичок раціональної організації праці
|
Цілеспрямовано й професійно формує в учнів уміння й навички раціональної організації навчальної праці (самоконтроль у навчанні, раціональне планування навчальної праці, належний темп читання, письма, обчислень). Дотримується єдиних вимог щодо усного і писемного мовлення:
оформлення письмових робіт
|
|
|
|
учнів у зошитах, щоденниках (грамотність, акуратність, каліграфія)
|
|
4.Рівень навченості учнів
|
Забезпечує стійкий позитивний результат, ретельно вивчає критерії оцінювання, користується ними на практиці; об'єктивний в оцінюванні знань учнів
|
Учні демонструють знання теоретичних і практичних основ предмета; показують хороші результати за наслідками зрізів, перевірних робіт, екзаменів
|
Учні реалізують свої інтелектуальні можливості чи близькі до цього; добре сприймають, засвоюють і відтворюють пройдений навчальний матеріал, демонструють глибокі, міцні знання теорії й навички розв'язування практичних
завдань, здатні включитися в самостійний пізнавальний пошук
|
ІІІ. Комунікативна культура
|
Критерії
|
Спеціаліст другої категорії
|
Спеціаліст першої категорії
|
Спеціаліст вищої категорії
|
1. Комунікативні й організаторські здібності
|
Прагне до контактів з людьми. Не обмежує коло знайомих; відстоює власну думку; планує свою роботу, проте потенціал його нахилів не вирізняється високою стійкістю
|
Швидко знаходить друзів, постійно прагне розширити коло своїх знайомих; допомагає близьким, друзям; проявляє ініціативу в спілкуванні; із задоволенням бере участь в організації громадських заходів; здатний прийняти самостійне рішення в складній ситуації. Усе виконує за внутрішнім переконанням, а не з примусу.
Наполегливий у діяльності, яка його приваблює
|
Відчуває потребу в комуні- кативній і організаторській діяльності; швидко орієнтується в складних ситуаціях; невимушено почувається в новому колективі; ініціативний, у важких випадках віддає перевагу самостійним рішенням; відстоює власну думку й домагається її прийняття.
Шукає такі справи, які б задовольнили його потребу в комунікації та організаторській діяльності
|
2. Здатність до співпраці з учнями
|
Володіє відомими в педа- гогіці прийомами пере- конливого впливу, але ви- користовує їх без аналізу ситуації
|
Обговорює й аналізує ситуації разом з учнями і залишає за ними право приймати власні рішення. Уміє сформувати громадську позицію учня, його реальну соціальну поведінку й вчинки, світогляд і ставлення до учня, а також готовність до по- дальших виховних впливів учителя
|
Веде постійний пошук нових прийомів переконливого впливу й передбачає їх можливе ви- користання в спілкуванні. Ви- ховує вміння толерантно ста- витися До чужих поглядів. Уміє обґрунтовано користуватися поєднанням методів навчання й виховання, що дає змогу досягти хороших результатів при оптимальному докладанні ро- зумових, вольових та емоційних
зусиль учителя й учнів
|
3. Готовність до співпраці з колегами
|
Володіє адаптивним стилем поведінки, педагогічного спілкування; намагається створити навколо себе доброзичливу обстановку співпраці з колегами
|
Намагається вибрати стосовно кожного з колег такий спосіб поведінки, де найкраще поєднується індивідуальний підхід з утвердженням колективістських принципів
моралі
|
Неухильно дотримується професійної етики спілкування; у будь-якій ситуації координує свої дії з колегами
|
4. Готовність до співпраці з батьками
|
Визначає педагогічні завдання з урахуванням особливостей дітей і потреб сім'ї, систематично співпрацює з батьками
|
Залучає батьків до діяльності; спрямованої на створення умов, сприятливих для розвитку їхніх дітей; формує в батьків позитивне ставлення до оволодіння знаннями педагогіки
й психології
|
Налагоджує контакт із сім'єю не тільки тоді, коли потрібна допомога батьків, а постійно, домагаючись відвертості, взаєморозуміння, чуйності
|
5. Педагогічний такт
|
Володіє педагогічним тактом, а деякі його порушення не позначаються негативно на стосунках з
учнями .
|
Стосунки з дітьми будує на довірі, повазі, вимогливості, справедливості
|
|
|
|
|
|
|
|
6. Педагогічна культура
|
Знає елементарні вимоги до мови, специфіку інтонацій у Мовленні, темпу мовлення дотримується не завжди
|
Уміє чітко й логічно висловлювати думки в усній, письмовій та графічній формі. Має багатий словниковий запас, добру дикцію, правильну
інтонацію
|
Досконало володіє своєю мовою, словом, професійною термінологією
|
7. Створення комфортного мікроклімату
|
Глибоко вірить у великі можливості кожного учня. Створює сприятливий морально-психологічний клімат для кожної дитини
|
Наполегливо формує моральні уявлення, поняття учнів, виховує почуття гуманності, співчуття, жалю, чуйності.
Створює умови для розвитку талантів, розумових і фізичних здібностей, загальної культури
особистості< |
Календар |
---|
« Квітень 2024 » | Пн | Вт | Ср | Чт | Пт | Сб | Нд | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 |
|
|
Copyright MyCorp © 2024 |
uCoz |
|